wait
Maakt u gebruik van onze website , dan gaat u akkoord met deze cookies. Akkoord

Actuele berichten

Hieronder leest u het laatste nieuws over onze Card(s), waarschuwingen voor fraudepraktijken, meldingen over veranderingen in het beleid van ICS, Visa of Mastercard en ander nieuws dat op u van toepassing kan zijn.

  • ICS steunt burgerslachtoffers Oekraïne met donatie per transactie19 maart 2022

    De oorlog tussen Rusland en Oekraïne kan niemand zijn ontgaan. Ook wij bij ICS zijn geschokt door de verschrikkelijke beelden dagelijks in de media. Niemand kiest voor een oorlog en deze situatie maakt van onschuldige burgers slachtoffers. Stilzitten is niets voor ons. Daarom komt ICS in actie voor Oekraïne.

    Update 22-03-2022: Card-houders bedankt!

    De actie van afgelopen zaterdag was succesvol. Veel mensen hebben afgelopen zaterdag betalingen gedaan met hun creditcard. ICS deed er nog een schepje bovenop en in totaal is er € 175.000,- overgemaakt naar Giro555.

    Handen uit de mouwen voor Oekraïne

    Overal om u heen ziet u mensen en bedrijven in de bres springen voor Oekraïne. Een prachtig gebaar en heel erg nodig. Misschien heeft u zelf ook al iets ondernomen. Bijvoorbeeld door kleding en knuffels te doneren, of door financiële steun te geven. Wij kunnen, en willen, niet achterblijven!

    ICS draagt een steentje bij

    We hebben een actie opgezet om vanuit ICS een donatie te doen aan Giro 555. Voor alle aankopen die u op 19 maart 2022 doet met uw creditcard, doneren wij € 0,50 aan Giro 555. U hoeft hier niets voor te doen, behalve afrekenen met uw creditcard. Deze donatie kost u niets.

    Steun Giro 555 met uw aankopen

    • U betaalt op zaterdag 19 maart 2022 met uw creditcard.
    • ICS doneert voor iedere transactie € 0,50 aan Giro 555.
    • U betaalt niks extra en steunt toch een goed doel!

    Uiteraard houden we u op de hoogte van het bedrag dat uiteindelijk naar Giro 555 gaat.

     

     

  • Visa en Mastercard blokkeren transacties met alle creditcards in Rusland 9 maart 2022

    De wereld zoals we die kenden is in hele korte tijd drastisch veranderd. De invasie van Rusland in Oekraïne en de oorlogsbeelden die nu dagelijks binnenkomen zijn een schok voor de wereld. Allereerst voor de burgers van Oekraïne en hun familie en vrienden in het buitenland. Onze gedachten gaan uit naar alle onschuldige burgers die door deze oorlog worden getroffen.

    De Europese Unie en Amerika hebben de onrechtmatige aanval van Rusland veroordeeld en strenge sancties tegen Rusland ingesteld. Deze sancties zijn en worden direct in de betaalsystemen van ICS toegepast zoals vereist. Visa en Mastercard hebben besloten om alle creditcard-transacties met Rusland te blokkeren, ook worden transacties met Russische creditcards geblokkeerd. Zo hebben beide bedrijven via een persbericht bekendgemaakt.

    Wat betekent dit? Kortgezegd, komt het er op neer dat ICS creditcards niet langer werken in Rusland. Niet bij een geldautomaat en ook niet in een winkel. Creditcards die zijn uitgegeven in Rusland, werken niet langer in het buitenland. En in sommige gevallen ook niet in Rusland.

    Verklaring Visa Card
    Met onmiddellijke ingang zal Visa met haar klanten en partners in Rusland samenwerken om alle Visa-transacties in de komende dagen stop te zetten. Zodra dat is gebeurd, zullen alle transacties die worden verricht met in Rusland uitgegeven Visa-kaarten niet meer buiten het land werken. En zullen alle Visa-kaarten die door financiële instellingen buiten Rusland zijn uitgegeven, niet meer werken in Rusland.
    Verklaring Mastercard
    De betaaldienstverlener heeft besloten de netwerkdiensten in Rusland op te schorten. Met deze actie zullen kaarten die zijn uitgegeven door Russische banken niet langer worden ondersteund door het Mastercard-netwerk, ongeacht waar ze worden gebruikt - binnen of buiten Rusland. En elke Mastercard die in het buitenland is uitgegeven, zal niet werken bij Russische handelaren of geldautomaten.
    Zwaarwegend besluit
    Zowel Visa als Mastercard geven aan deze ingrijpende beslissing niet licht op te nemen. De gedachten zijn bij Oekraïne, de slachtoffers en de vele collega's en klanten in de getroffen landen. Visa geeft aan: "Deze oorlog en de voortdurende bedreiging van vrede en stabiliteit vereisen dat we reageren in overeenstemming met onze waarden."
    Gebruik in de Oekraïne
    Zowel Mastercard als Visa geven aan dat kaarten uitgegeven buiten Rusland zullen werken op het Visa en Mastercard netwerk in Oekraïne. Maar gegeven de onduidelijke omstandigheden en  vanwege mogelijke verbroken communicatie verbindingen dat dat  niet altijd gegarandeerd kan worden.
    Oekraïense kaarten in Nederland
    Zowel Mastercard als Visa geven aan dat kaarten uitgegeven in Oekraïne zullen werken op het Visa en Mastercard netwerk buiten Oekraïne (maar niet in Rusland) . Maar gegeven de onduidelijke omstandigheden en  mogelijke verbroken communicatie verbindingen dat dat niet altijd gegarandeerd kan worden.
    Meer weten?
    Met vragen over de (actuele) betaalsituatie in Rusland en Oekraïne kunt u altijd terecht bij de ICS Servicedesk. Voor de juiste informatie belt u het nummer zie contactpagina.
    De teksten van de persberichten van Visa en Mastercard vindt u hier:
    Visa Suspends All Russia Operations
    Mastercard Statement on Suspension of Russian Operations  | Mastercard Newsroom

     

     

  • Wat te doen als u geen papieren rekeningoverzichten meer wilt ontvangen. 26 april 2021

    Per 1 juni 2021 wijzigen wij onze Algemene Voorwaarden (zie ook het bericht van 7 april). Een belangrijke wijziging is dat we een toeslag van €1,50 in rekening gaan brengen voor rekeningoverzichten per post. Wat betekent dit voor u?
    Er zijn verschillende situaties mogelijk.

    U heeft Mijn ICS Business geactiveerd en ontvangt op dit moment geen rekeningoverzichten per post.
    Er verandert er niets voor u.

    U heeft Mijn ICS Business niet geactiveerd en ontvangt rekeningoverzichten per post.
    U gaat per 1 juni € 1,50 per rekeningoverzicht betalen. Wilt u dit niet? Activeer dan Mijn ICS Business. U stopt hierdoor automatisch de verzending van de papieren rekeningoverzichten. In Mijn ICS Business kunt u de overzichten kosteloos bekijken, downloaden en printen.

    • Voor de bedrijfsoverzichten: activeer Mijn ICS Business als Contactpersoon op icsbusiness.nl
    • Voor de Cardhouder overzichten: vraag de Cardhouders om Mijn ICS Business als Cardhouder te activeren op icsbusiness.nl

    U heeft Mijn ICS Business geactiveerd en ontvangt rekeningoverzichten per post.
    U gaat per 1 juni € 1,50 per rekeningoverzicht betalen die u per post ontvangt. Wilt u geen rekeningoverzichten per post meer ontvangen? Neem dan contact op met de Business Service Desk

    U ontvangt voor uw borgaccount papieren overzichten
    Er verandert niets voor u. Deze overzichten zijn niet digitaal te bekijken en blijft u per post ontvangen. Voor deze overzichten brengen wij geen kosten in rekening.

     

     

  • Wijziging algemene voorwaarden per 1 juni 7 april 2021

    Per 1 juni 2021 wijzigen wij onze Algemene Voorwaarden.

    U betaalt een toeslag van €1,50 voor papieren rekeningoverzichten
    Voor de rekeningoverzichten die u per post ontvangt, betaalt u €1,50 per overzicht. Deze kosten gelden niet voor borgoverzichten. In Mijn ICS Business kunt u de overzichten kosteloos bekijken, downloaden en printen.

    Wilt u geen overzichten meer per post ontvangen en overstappen naar de digitale overzichten? Activeer dan Mijn ICS Business:
    - Voor de bedrijfsoverzichten: activeer Mijn ICS Business als Contactpersoon op icsbusiness.nl
    - Voor de Cardhouder overzichten: vraag de Cardhouders om Mijn ICS Business als Cardhouder te activeren op icsbusiness.nl


    Er gelden extra voorwaarden voor de Aflevergarantie
    Als u een beroep wilt doen op de Aflevergarantie, dan moet u het aankoopbedrag rechtstreeks betaald hebben aan de Acceptant die het product levert. Daarnaast moet u het aankoopbewijs van het product dat u met uw zakelijke creditcard heeft betaald, naar ons opsturen.

    Voor informatie over de wisselkoers kunt u gebruik maken van de Wisselkoerscalculator
    Voor betalingen en geldopnames in vreemde valuta gebruiken wij de wisselkoersen van Visa en Mastercard Deze koersen veranderen dagelijks. U kunt de wisselkoers voor een transactie eenvoudig inzien via de Wisselkoerscalculator op www.icsbusiness.nl/wisselkoersen. De Wisselkoerscalculator toont ook de wisselkoers van de Europese Centrale Bank; op deze manier ziet u ook het verschil tussen de door ICS gehanteerde wisselkoers en de wisselkoers van de ECB. Na een wisselkoerstransactie zullen wij u geen apart bericht sturen met een specificatie van de toegepaste wisselkoers en opslag.

    Bekijk hier de nieuwe Algemene Voorwaarden

     

     

  • Creditcardbetaling geweigerd? Let op betalen met dubbele identificatie 1 februari 2021

    Het vieren van het jubileum van uw bedrijf kan door de coronamaatregelen helaas niet in fysieke vorm plaatsvinden. Om het toch een beetje te vieren, bestelt u voor uw medewerkers persoonlijke cadeaus bij een grote webshop. U plaatst de bestelling met uw zakelijke creditcard, maar deze wordt geweigerd. Wat nu?

    Onveilige webshops 
    Uw creditcardbetaling wordt waarschijnlijk geweigerd omdat de webshop de beveiliging niet op orde heeft. Wanneer u de bestelling plaatst met een andere betaalmethode, loopt u het risico dat u een aankoop doet bij een onbetrouwbare webshop. De webshop voldoet bijvoorbeeld niet aan de eisen voor veilig betalen. Hierdoor is er kans op misbruik van uw gegevens.

    Extra veilig betalen door dubbele beveiliging 
    U heeft het wellicht eerder gezien: u moet bijvoorbeeld eerst een unieke code of wachtwoord invoeren voordat de betaling is afgerond. Bieden webshops deze dubbele beveiliging niet aan, dan worden creditcardbetalingen vanaf januari 2021 geweigerd. Deze dubbele beveiliging is namelijk nu verplicht. Het is daarom verstandig om na te gaan of de webshop wel betrouwbaar is. Uw bestelling plaatsen bij een andere webshop is vaak een betere optie dan een andere betaalmethode kiezen.

    Zo werkt dubbele identificatie bij ICS 
    Gebruik bij een volgende online aankoop uw zakelijke creditcard met dubbele identificatie. Bij creditcards van ICS kan dit op twee manieren:

    • Via de knop 'opdracht goedkeuren' in de app kun je de betaling die klaarstaat automatisch goedkeuren op de website.
    • Of met een 3D Securewachtwoord en sms-code.

    Is het niet mogelijk om bij de webshop de transactie twee keer te bevestigen? Dan is ICS verplicht om de transactie af te keuren. Uw bestelling kan dan niet worden geplaatst. Komt u in zo'n situatie terecht, laat u dan niet verleiden om met een ander betaalmiddel de bestelling af te ronden. De afkeuring is namelijk een waarschuwing voor een mogelijke, onveilige transactie. Op deze manier kunt u altijd veilige en betrouwbare betalingen doen met uw zakelijke creditcard.

     

     

  • Alle online creditcardbetalingen binnen Europa vanaf 1 januari 2021 met dubbele beveiliging10 november 2020

    Per 1 januari 2021 geldt een nieuwe Europese beveiligingsstandaard. Alle online creditcardbetalingen binnen Europa van € 30,- of meer moeten dan via dubbele beveiliging worden goedgekeurd. Dit betekent dat u op twee manieren uw online betaling bevestigt. Deze extra beveiliging beperkt fraude en andere online criminaliteit.

    Hoe werkt dubbele beveiliging?

    We willen, om misbruik te voorkomen, zeker weten dat ú het bent die de creditcard gebruikt. Een wachtwoord alleen is minder veilig. Dus vragen wij voortaan om u tweemaal te identificeren als u online betaalt: met uw wachtwoord en met een code die u via sms ontvangt. Een extra handeling, dat klopt, maar in het belang van uw eigen veiligheid en die van het betaalverkeer in het algemeen. In plaats van met een wachtwoord en sms-code kunt u een online betaling ook goedkeuren via de ICS BusinessApp; dat is sneller en makkelijker.

    Waar staan we nu in Nederland?

    Op dit moment zijn veel webwinkeliers nog niet klaar voor deze nieuwe EU-richtlijn. Vanaf oktober 2020 keuren kaartuitgevers, zoals ICS, online kaartbetalingen zonder dubbele beveiliging steeds vaker af. Hiermee willen we het betaalverkeer veiliger maken en ervoor zorgen dat webwinkeliers nu stappen ondernemen om vanaf 1 januari 2021 te voldoen aan de richtlijn.

    Wat te doen als uw creditcardbetaling wordt afgekeurd?

    Dit probleem ligt bij de webwinkelier, dus u kunt dan het beste contact opnemen met de webwinkel. Mocht het niet lukken om met uw creditcard te betalen bij de webwinkel, dan adviseren wij u om uw aankoop met uw creditcard bij een andere webwinkel te doen. Door te betalen met uw creditcard is uw aankoop minimaal 180 dagen verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging. Ook heeft u met uw creditcard een Aflevergarantie, dus als uw bestelde product niet of niet goed wordt geleverd, dan kunt u ICS vragen de betaling terug te draaien. Bekijk voor meer informatie de Algemene Voorwaarden van uw Card.

     

  • Nieuw: Creditcard voor startende ondernemers22 juni 2020

    Vanaf heden kunnen ook startende ondernemers een zakelijke creditcard aanvragen bij ICS. Dit geldt voor alle zakelijke Cards met uitzondering van de Mastercard Corporate. Daarnaast bieden we het aan starters van alle rechtsvormen.

    Wat verstaan we onder starters?

    Starters zijn bedrijven die korter dan 24 maanden geleden zijn opgericht (volgens de KvK) én die geen jaarcijfers kunnen overleggen.

    Wat bieden we starters aan?

    Starters kunnen onze creditcards aanvragen zonder jaarcijfers te hoeven overleggen. Er gelden naast de reguliere acceptatiecriteria wel een paar voorwaarden:

    • Er geldt een maximum bedrijfslimiet van 500 euro
    • Geldopnames, goktransacties en transacties met juwelen zijn niet toegestaan
    Wanneer de klant zijn bedrijfslimiet wenst te verhogen dan kan dat door geld te storten op de Card of door een limietverhoging aan te vragen en jaarcijfers aan te leveren.

     

  • De ICS Business App10 juni 2020

    Nieuw in de app stores: de ICS Business App

    Met de ICS Business App kunt u:

    • Een actueel overzicht inzien van de uitgaven met uw Card(s)
    • Inzicht krijgen in reserveringen en de bestedingsruimte
    • Makkelijk en veilig online betalingen afronden
    • Uw nieuwe Card deblokkeren
    • Uw pincode opvragen
    Download nu de gratis app De ICS Business App is beschikbaar voor alle ICS zakelijke Card-houders. Download de app in de App Store en de Google Play Store.

     

  • Wijziging algemene voorwaarden10 juni 2020

    Met ingang van 1 augustus wijzigen de algemene voorwaarden. De belangrijkste wijzigingen zijn:

    1. Wij hebben het gebruik van 3D Secure en de toegangscode van de ICS Business App toegevoegd aan de definities en aan de artikelen met betrekking tot de persoonlijke veiligheidskenmerken en het betalen met de Card
    2. In het kader van Wwft, wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme, hebben wij het volgende toegevoegd:
      1. Wij kunnen het Bedrijf en/of Card-houder vragen om informatie over het gebruik van de Card
      2. Wij mogen de Card en bijbehorende faciliteiten blokkeren indien
        1. het bedrijf en/of de Card-houder geen informatie heeft verstrekt over het gebruik van de Card als wij daarom hebben gevraagd
        2. het bedrijf en/of de Card-houder betrokken is bij activiteiten die het vertrouwen in ICS of in de financiële sector kunnen schaden
        3. de Card niet wordt gebruikt voor de uitoefening van beroep of bedrijf
    3. Als wij een nieuwe Card versturen ter vervanging van de oude Card, dan geven wij de gegevens van de nieuwe Card door aan acceptanten die gebruik maken van de Automatische Verlengservice. Hierdoor kunnen automatische betalingen door blijven gaan zonder dat de Card-houder de nieuwe gegevens door hoeft te geven aan de acceptant
    4. Als er voor €150 aan contactloze betalingen zijn gedaan, dan wordt gevraagd om de pincode opnieuw in te toetsen
    5. Het bedrijf mag maximaal een tegoed aanhouden van €2.500.000
    6. Wij hebben de mogelijkheid om een negatieve rente in rekening te brengen. Wij laten van tevoren weten hoe hoog die rente is
    7. De Aflevergarantie is niet van toepassing op betalingen naar, of stortingen op, een beleggingsrekening (waaronder cryptovaluta)

    Bekijk hier de nieuwe Algemene Voorwaarden.

     

  • Verlaging creditrente 9 juni 2020

    Bij een positief saldo tussen de €500,- en €1.000.000,- krijgt u 0,1% creditrente op dit moment. Per 1 augustus 2020 verlagen wij deze creditrente naar 0,0%, effectief op jaarbasis.

     

  • Aanpassing formulieren; gebruik alleen de formulieren op deze website 5 maart 2020

    In verband met de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) hebben we veel van onze formulieren aangepast. Aan veel formulieren zijn vragen toegevoegd. Voor u betekent dit dat we de oude formulieren niet meer in behandeling kunnen nemen. Wilt u daarom de formulieren gebruiken die op deze website staan.


    Meer informatie over de wwft vindt u op www.icsbusiness.nl/wwft. Voor vragen kunt u contact opnemen met onze Servicedesk op nummer 020 – 6 600 666. Zij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 8.00 en 17.00.

     

  • De wereld achter phishingmails20 februari 2020

    Wat gebeurt er als je in een phishingmail trapt? | Fraudebestrijders
    Phishingmails, de kans is groot dat je er zelf wel eens een hebt ontvangen. Bendes die deze mails versturen maken vaak honderden tot duizenden euro's buit. Ze gaan soms zelfs zo ver dat ze slachtoffers hun creditcard of bankpas laten opsturen (tip: nooit doen), om vervolgens de hele rekening te plunderen.


    Vraag je je ook weleens af welke wereld hierachter schuilgaat? In de videoserie 'Fraudebestrijders' nemen we een kijkje achter de schermen bij ICS en volgen we het team dat dagelijks dit soort fraude probeert te voorkomen én te bestrijden.




    We reconstrueerden een waargebeurde zaak. Hoe gaat zo'n bende te werk? Hoe werden ze gesnapt? En wat kun jij doen om ervoor te zorgen dat je geen slachtoffer wordt van deze vorm van oplichting?

     

     

  • ICS verbetert het incassoproces zakelijke creditcards20 januari 2020

    ICS werkt continu aan verbetering van de dienstverlening aan klanten. Daarom hebben we op basis van klantwensen het incassoproces aangepast. In dit bericht leest u wat dit voor u betekent: - De automatische incasso vindt 1-3 dagen eerder plaats. Hierdoor kunt u eerder gebruik maken van uw volledige limiet. - Wanneer de incasso niet lukt door onvoldoende saldo op de rekening, zullen we eerst nog een 2e incassopoging doen alvorens we de automatische incasso stop zetten. Dit betekent voor u dat u in dit geval niet handmatig het geld hoeft over te maken en dat de automatische incasso blijft bestaan. Lukt het een tweede keer niet, dan zullen we wel de automatische incasso verwijderen en moet u het geld handmatig overmaken.